Prowadzisz siedzący tryb życia? – zobacz, co warto jeść

0
142
Prowadzisz siedzący tryb życia

Rozglądając się dookoła, możemy zauważyć, iż większość z nas prowadzi siedzący tryb życia. Praca zabiera nam ok. 8 godzin dziennie. Zazwyczaj siedzimy przed biurkiem i wykonujemy różne rzeczy komputerze. Powrót do domu zazwyczaj odbywa się za pomocą autobusu, samochodu czy tramwaju – również w pozycji siedzącej. Wieczór często spędzamy na kanapie przed telewizorem. Taki tryb życia jest zabójczy dla naszego zdrowia oraz sylwetki. W bardzo szybkim tempie możemy przytyć, nabawić się nadwagi, a nawet doprowadzić do otyłości i innych chorób. Jak temu zaradzić?

Śniadanie to podstawa

Wszyscy wiemy, że poranki, kiedy każdy członek rodziny spieszy się do swoich obowiązków, nie jest najlepszym momentem na spokojne zjedzenie śniadania. Jest to jednak niezbędne, gdyż śniadanie pomaga nam rozruszać uśpiony metabolizm. Ponadto poranne śniadanie od razu postawi nasz organizm na nogi. Będziemy mieli więcej energii do czekającej nas pracy. Pozbędziemy się senności, będziemy w stanie się skoncentrować, a ponadto zapobiegniemy odkładaniu się niepotrzebnego tłuszczu. Zjedzenie pożywnego śniadania odgoni każdy stres, a nasza pamięć wejdzie na najwyższe obroty. Pomysłów na zdrowe śniadanie jest wiele, wystarczy trochę kreatywności i chęci.

Istotne są regularne posiłki

Organizm człowieka cechuje się tym, że chce czuć się bezpiecznie. Oznacza to, że regularne posiłki są mu potrzebne do dobrego funkcjonowania. W ciągu dnia musi być ok. 4-5 posiłków, każdy należy zjadać mniej więcej o podobnej porze. Po kilku dniach nasz organizm złapie rytm i będzie wiedział, czego się spodziewać. Jeśli jednak następnego dnia nie zjemy posiłku lub znacznie go przesuniemy, nasz organizm poczuje pewnego rodzaju strach, który skłoni go do odłożenia zapasu tłuszczu, który przyda mu się, kiedy następnym razem zapomnimy o danym posiłku. Nieregularne odżywianie jest bardzo niezrozumiałe dla naszego organizmu. Jeśli nie chcemy narazić się na skutki nieregularnego jedzenia, takie jak wałeczki na brzuchu czy boczki, powinniśmy trzymać się tej żelaznej zasady.

Nie zapomnij o wodzie i przekąskach!

Praca siedząca, która nie wymaga od nas zbyt dużego wysiłku fizycznego, nie zwalnia nas jednak z picia wody. Musimy wypijać minimum 1,5 litra wody dziennie, gdyż nasz organizm powinien uzupełniać wciąż ubywające zapasy. Ponadto woda regularnie dostarczana do organizmu, poprawia koncentrację i metabolizm, reguluje temperaturę ciała, dodaje energii, wpływa na odchudzanie i na zdrowie skóry oraz wiele innych.

Siedząca praca często skłania nas do korzystania z przekąsek. Jeśli nie chcemy narazić się na niebezpieczną pokusę, warto schować w szufladzie biurka jakieś orzechy czy nasiona, które w chwili nudy moglibyśmy przegryźć. Jednak i z tym nie możemy zbytnio przesadzać, ponieważ orzechy, tak jak inne produkty, mają swoje kalorie.

Jeśli jesteśmy zapracowani i nie mamy czasu na regularne i zbilansowane posiłki, warto skusić się na catering dietetyczny Tarnowskie Góry. Jest to idealna opcja na każdą kieszeń, która oferuje różnorodne diety pudełkowe, dopasowane idealnie do zapotrzebowania konkretnego człowieka i wpasowujące się w jego gust kulinarny.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here