Jak ograniczyć stres w swoim życiu?

0
108
jak stres wpływa na naszą codzienność?

Obecny tryb życia powoduje, że jesteśmy zabiegani i zestresowani. Pracujemy w dużych firmach, wspinamy się po drabinach kariery. Nieustannie porównujemy się z innymi, próbując dorównać ich wynikom. A internet nie pomaga. Przeglądając portale społecznościowe widzimy, jak wielu ludzi jest od nas mądrzejszych czy bardziej uzdolnionych. Ludzie w reklamach są ładniejsi i bardziej szczęśliwi. Rośnie więc poziom stresu w naszych organizmach. Denerwujemy się, ale dalej bierzemy udział w wyścigu szczurów. Czy da się to jakoś ograniczyć? Co zrobić, by stres nie wpływał tak drastycznie na nasze życie?

Powinniśmy zrozumieć, że to co robimy to nasze życie. Nie ma znaczenia, jak w podobnej sytuacji zachowaliby się inni ludzie. Nie ma znaczenia, co inni potrafią i jak wyglądają. Najważniejsze jest, by skupić się na sobie i najbliższych. Najlepszym rozwiązaniem będzie porównywanie się do siebie z dnia poprzedniego. I każdego dnia stawanie się coraz lepszym człowiekiem. Nieustanna nauka, robienie dobrych, fajnych i przydatnych rzeczy sprawi, że przestaniemy się denerwować, a zaczniemy czuć się ważni. Będziemy też bardziej spokojni. A to pomoże nam zdrowo i długo żyć.

Wystarczy tylko ograniczyć stres. Niestety, w wielu przypadkach, nie jest to takie proste. Zdecydowanie pomaga wiedza, a sposobie jego wytworzenia, czyli słynnym kortyzolu – http://www.zabobon.pl/kortyzol-hormon-stresu-co-warto-o-nim-wiedziec/. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jakie sytuacje oraz czynniki zewnętrzne zwiększają nam poziom tej substancji. Poznamy sposoby na jego ograniczenie, co wiązać się będzie z ograniczeniem stresu. A to przyczyni się do sprawniejszego działania i pozwoli skupić się na prawdziwych wartościach i osiąganiu postawionych przed sobą celów.

Jeśli nie wiemy od czego zacząć, postawmy na chwilę relaksu przed snem. Możemy wziąć np. gorącą kąpiel z bąbelkami i po prostu poleżeć i pomyśleć. Zastanowić się nad tym, jak przebiegał nasz dzień i co dobrego udało nam się zrobić. Niech to będą małe rzeczy, jak wywołanie uśmiechu na twarzy naszego dziecka. Możemy również słuchać relaksacyjnej muzyki. W mediach społecznościowych mamy do czynienia z wieloma kanałami o takiej tematyce. Istnieją również aplikacje oferujące muzykę, dzięki której można się skupić albo zrelaksować. Takie naturalne, uspokajające dźwięki można również włączyć na noc. Będziemy mieć pewność, że się wyśpimy i do tego szybciej zaśniemy. Pomagają również ćwiczenia rozciągające, aktywność fizyczna, a nawet duża ilość roślin zielonych w mieszkaniu.

Przeczytaj też: http://www.instytut-perswazji.pl/czy-warto-skonczyc-kurs-zawodowy/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here