Dieta ketogeniczna – na czym polega, jak ją stosować? 

0
280
dieta

Dieta keto jest najbardziej restrykcyjną postacią diety niskowęglowodanowej. Jej spożycie węglowodanów wynosi do 20 – 50 g dziennie, co umożliwia wejście w stan ketozy. Ketoza odżywcza wynika z intensywnego spalania tłuszczów oraz towarzyszącemu nasion emu syntetyzowania się ciał ketonowych. Dieta ketogeniczna umożliwia redukcja masy ciała, a jej zastosowanie sprowadza się do wspomagania terapii padaczki lekoopornej, nowotworów insulinoodporności czy cukrzycy typu 2. Na czym dokładnie polega taki rodzaj diety? Co taki rodzaj diety oznacza w praktyce? Sprawdźmy to! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/dieta-ketogeniczna-co-sie-stanie-gdy-zrezygnujesz-z-weglowodanow/ 

Dieta ketogeniczna – na czym polega?

Dieta ketogeniczna jest to niskowęglowodanowa dieta, w której spożycie węglowodanów jest o wiele mniejsze, niż w przypadku tradycyjnego modelu żywienia. Takie niskie spożycie węglowodanów polega na pozbawieniu organizmu podstawowego źródła energii, dzięki czemu możliwe jest lepsze spalanie tłuszczu. Większość komórek ciała czerpie energię właśnie z węglowodanów. W celu zapewnienia stałej dostawy energii komórkom mózgowym, organizm gromadzi ciała ketonowe. W przypadku kiedy zaczyna brakować glukozy, to źródłem energii dla komórek nie mogą być kwasy tłuszczowe, ponieważ nie przekraczają one bariery krew. To właśnie dlatego organizm syntetyzuje ciała ketonowe i na celu ma wywołanie stanu metabolicznego, przy którym stosowana jest dieta keto. Jej celem jest szybka redukcja tkanki tłuszczowej. Taka dieta, chociaż popularna stała się całkiem niedawno, to została zastosowana już lata temu przy leczeniu padaczki lekoopornej oraz cukrzycy.

W jaki sposób stosować dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna polega na ograniczonej ilości podawania do organizmu węglowodanów (do 5% dziennego zapotrzebowania na kalorie). Co więcej w takiej diecie, białko stanowi 15 – 20%, a tłuszcze 75 – 80%.

Jak wgląda to w praktyce? Źródłami węglowodanów na diecie ketogenicznej są warzywa niskowęglowodanowe, takie jak pomidory, ogórki, papryka czy zielone liście warzyw. Co więcej można spożywać również niewielkie ilości borówek czy truskawek. Nie jest wskazane spożywanie słodyczy, warzyw i owoców o dużej zawartości węglowodanów, produktów zbożowych. Źródłami białka w diecie keto są ryby i mięsa, a także tłusty nabiał i jaja, a tłuszczów – oleje roślinne, masło, smalec, tłuste mięsa.

Zobacz też: http://www.wolabaranowska.pl/czym-jest-i-na-czym-polega-dieta-gersona/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here